колодки гальмівні на ескаватор навантажувач
Несправність гальмівної системи - характерні несправності в роботі JCB 3CX\4CX
Несправність гальмівної системи.
Часто оператори екскаватора навантажувача JCB 3CX – 4CX стикаються з проблемою несправності гальмівної системи. Причин несправності дещо і про них детально поговоримо в цій статті.
Можливі причини несправності гальмової системи:
Вийшли з ладу головні гальмівні циліндри (15/920389).
Знос фрикційних дисків в задньому мосту.
Знос ущільнень робочого циліндра заднього моста.
Вийшли з ладу вакуумний підсилювач гальм.
Часто причиною виходу з ладу головних гальмівних циліндрів на JCB є використання не рекомендованої заводом виробником гальмівної рідини, зокрема DOT4. При контакті з гумовими ущільненнями, розташованими всередині циліндра, гума втрачає свої властивості, деформується і руйнується. Після чого, циліндри починають «перепускати» гальмівну рідину і екскаватор не гальмує. А залишки гуми забивають гальмівні шланги. Характерною для цієї несправності рисою є сплеск, викид гальмівної рідини в гальмівній бачок. В такому випадку доведеться міняти і головні гальмівні циліндри (15/920389) і ущільнення робочого циліндра заднього мосту (813/50012 – 2 шт і 813/50026 – 2 шт) з прокачуванням всієї гальмівної системи. ВАЖЛИВО! Застосовувати тільки рідина рекомендована заводом виробником JCB «легка гідравліка» LHM15, JCB HP15.
В екскаваторі навантажувачі JCB застосовується система «Мокрих» гальм. Гальмівні та фрикційні диски розташовані всередині заднього моста, вони постійно перебувають у маслі. Від куди і назва «мокрі» гальма. Часто в задній міст заливають масло не рекомендоване заводом-виробником JCB. Наприклад 80W90. З-за більшої в'язкості і відсутності спеціальних присадок, міст перегрівається, йде прискорений знос фрикційних дисків, а також всіх ущільнень. Наслідком може стати порушення герметичності гальмівного контуру. І гальмівна рідина JCB HP 15, буде просто йти в задній міст.
Для того щоб перевірити це, необхідно спочатку відкрити заливну кришку заднього моста. Якщо рівень масла вище, то з заливної горловини потече масло. Значить гальмівна рідина йде в міст. Якщо масло - рівень, то зливаємо масло через зливний отвір. Дивимося наявність частинок в олії, на зливний магнітної пробці. А також характерний запах горілого масла. Якщо нам щось не подобається, то розбираємо міст і дивимося знос фрикційних і металевих дисків. При заміні рекомендуємо міняти комплект повністю. На одну сторону йде 5 фрикційних дисків (458/20353) і 6 гальмівних металевих (458/20285), відповідно на весь задній міст 10 і 12. Також рекомендуємо замінити ущільнення робочого циліндра.При складанні моста використовуйте тільки якісно масло, в оригіналі JCB Gear Oil HP Plus або аналоги.
Якщо з ладу виходить вакуумний підсилювач, то, на жаль вакуумний підсилювач гальм не ремонтується. При поломці доведеться замінити деталь цілком (15/905501).
Схема замкнутого контуру гальм JCB 3CX
Схема з'єднання гл. гальмівного циліндра з вакуумник
Схема гальмівних і фрикційних дисків заднього моста